In Despre Cereale

 Sorgul

Sorgul este a cincea cea mai cultivata cereala din intreaga lume, dupa grau, orez, porumb si orz. Insa aceasta cereala gustoasa si fara gluten este destul de putin cunoscuta si consumata la noi.

Sorg (boabe) – Valori nutriționale

Valori nutriționale pentru o porție de: 100 grame
Denumire științifică: Sorghum spp.

Calorii

Nutrient UM %DZR
Energie 329 kcal 16%
Calori din carbohidrați 290.5 kcal
Calorii din lipide 29 kcal
Calorii din proteine 9.7 kcal
Energie 1377 kJ

Carbohidrați

Nutrient UM %DZR
Carbohidrați, total 72.09 g 24%
Fibre alimentare, total 6.7 g 27%
Fibre alimentare, total 2.53 g 27%

Minerale

Nutrient UM %DZR
Calciu, Ca 13 mg 1%
Fier, Fe 3.36 mg 19%
Magnesiu, Mg 165 mg 41%
Fosfor, P 289 mg 29%
Potasiu, K 363 mg 10%
Sodiu, Na 2 mg 0%
Zinc, Zn 1.67 mg 11%
Cupru, Cu 0.284 mg 14%
Mangan, Mn 1.605 mg 80%
Seleniu, Se 12.2 μg 17%

Vitamine

Nutrient UM %DZR
Vitamina B-1, tiamină 0.332 mg 22%
Vitamina B-2, riboflavină 0.096 mg 6%
Vitamina B-3, niacină 3.688 mg 18%
Acid pantotenic 0.367 mg 4%
Vitamina B-6 0.443 mg 22%
Folat, total 20 μg 5%
Folat 20 μg
Folat, DFE 20 μg
Vitamina E, alfa-tocopherol 0.5 mg 3%

Lipide și acizi grași

Nutrient UM %DZR
Lipide, total 3.46 g 5%
Acizi grași saturați, total 0.61 g 3%
Acizi grași mononesaturați, total 1.131 g
Acizi grași polinesaturați, total 1.558 g
Acizi grași trans, total 0.005 g
Acizi grași trans trans-monoenoic, total 0.005 g

Proteine și amino acizi

Nutrient UM %DZR
Proteine 10.62 g 21%
Triptofan 0.124 g
Treonină 0.346 g
Izoleucină 0.433 g
Leucină 1.491 g
Lizină 0.229 g
Metionină 0.169 g
Cisteină 0.127 g
Fenilalanină 0.546 g
Tirozină 0.321 g
Valină 0.561 g
Arginină 0.355 g
Histidină 0.246 g
Alanină 1.033 g
Acid aspartic 0.743 g
Acid glutamic 2.439 g
Glicină 0.346 g
Prolină 0.852 g
Serină 0.462 g

Alte informații

Nutrient UM %DZR
Apă 12.4 g
Cenușă 1.43 g

Beneficii ale consumului de Sorgul

Ce este sorgul

Sorgul este a cincea cea mai cultivata cereala din intreaga lume, dupa grau, orez, porumb si orz. Insa aceasta cereala gustoasa si fara gluten este destul de putin cunoscuta si consumata la noi. Este folosit preponderent in preparate traditionale din Africa, Europa de Sud dar si in America Centrala si Asia
Exista peste 30 de specii diferite de sorg originare din regiunile cu clima tropicala si subtropicala. Majoritatea se folosesc ca hrana pentru animale sau sunt procesate pentru producerea de alcool sau sirop de sorg. Putine varietati sunt cultivate pentru consumul uman. In Romania exista relativ putine culturi de sorg, desi, alturi de amarant, acesta a constituit baza alimentatiei romanilor in anii 70.
Este o planta rezistenta la seceta si mult mai nutritiva decat porumbul, cu care se aseamana din multe puncte de vedere.

Bogat in antioxidantir

Bogat in antioxidanti

Sorgul contine o gama variata de fitochimicale care actioneaza ca antioxidanti in corp, asa cum sunt taninele, acizii fenolici, antocianinele, fitosterolii si policosanolii.
De fapt, invelisul bobului de sorg are o cantitate mai mare de antioxidanti decat afinele, capsunile si prunele.
Antioxidantii contribuie la incetinirea procesului de imbatranire, iar alimentele bogate in antioxidanti sunt asociate cu un risc redus de boala cardiaca, diabet, cancer, diabet de tip 2 si unele boli neurologice.
Multe studii confirma faptul ca un consum de cereale integrale reduce rata deceselor cauzate de o boala cardiovasculara, fitochimicalele fiind considerate a fi in mare parte responsabile de acest lucru. S-a dovedit ca reduc colesterolul si previn ingrosarea arterelor.

Valoarea nutritiva

Valoarea nutritiva ridicata

Sorgul are o cantitate uimitoare de 22 de grame de proteine la o singura cana (192 grame) de cereale intregi, gatite. Doza zilnica recomandata de proteine pentru femei este de 46 grame, iar pentru barbati, de 56 grame. In medie, sorgul contine 43 % din necesarul zilnic de proteine.
O portie contine 47 % din necesarul de fier si 55 % din valoarea recomandata de fosfor. Este si o sursa buna de magneziu, cupru, calciu, zinc si potasiu.
O portie de sorg mai contine si aproximativ 30 % din cantitatea recomandata de niacina si tiamina. Aceste doua tipuri de vitamina B sunt necesare pentru metabolizarea corecta a carbohidratilor si a nutrientilor.

Imbunatateste sanatatea digestiva

Imbunatateste sanatatea digestiva

Sorgul este unul dintre cele mai bune surse de fibre alimentare. O portie contine 48 % din doza zilnica recomandata de fibre.
Fibrele sunt vitale pentru functionarea optima a sistemului digestiv. Mentin tractul digestiv activ si previn constipatia. In acelasi timp regleaza nivelul zaharului din sange, reduc colesterolul si previn afectiuni precum diverticulita, hemoroizii, calculii biliari si pietrele la rinichi.

Nu contine gluten
Sorgul poate fi consumat in siguranta de persoanele care sufera de boala celiaca. Studiile au confirmat faptul ca glutenul lipseste din toate speciile de sorg

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.