In Despre Cereale

secara

Secara (Secale cereale) aparține grupei cerealelor, existând două varietăți de secară – de vară și de iarnă. Secara se dezvoltă mai bine în zonele cu climă răcoroasă și uscată, adaptându-se mai bine ca grâul la acest climat.

Secară, grăunțe – Valori nutriționale

Valori nutriționale pentru o porție de: 100 grame
Denumire științifică: Secale cereale L.

Calorii

Nutrient UM %DZR
Energie 338 kcal 17%
Calori din carbohidrați 292.8 kcal
Calorii din lipide 13.6 kcal
Calorii din proteine 31.5 kcal
Energie 1414 kJ

Carbohidrați

Nutrient UM %DZR
Carbohidrați, total 75.86 g 25%
Fibre alimentare, total 15.1 g 60%
Glucide, total 0.98 g
Sucroză 0.71 g
Glucoză (dextroză) 0.16 g
Fructoză 0.11 g

Minerale

Nutrient UM %DZR
Calciu, Ca 24 mg 2%
Fier, Fe 2.63 mg 15%
Magnesiu, Mg 110 mg 28%
Fosfor, P 332 mg 33%
Potasiu, K 510 mg 15%
Sodiu, Na 2 mg 0%
Zinc, Zn 2.65 mg 18%
Cupru, Cu 0.367 mg 18%
Mangan, Mn 2.577 mg 129%
Seleniu, Se 13.9 μg 20%

Vitamine

Nutrient UM %DZR
Vitamina B-1, tiamină 0.316 mg 21%
Vitamina B-2, riboflavină 0.251 mg 15%
Vitamina B-3, niacină 4.27 mg 21%
Acid pantotenic 1.456 mg 15%
Vitamina B-6 0.294 mg 15%
Folat, total 38 μg 10%
Folat 38 μg
Folat, DFE 38 μg
Colină, total 30.4 mg
Betaine 146.1 mg
Vitamina A, IU 11 IU 0%
Vitamina A, RAE 1 μg
Caroten, beta 7 μg
Luteină + zeaxantină 210 μg
Vitamina E, alfa-tocopherol 0.85 mg 4%
Vitamina K (phylloquinone) 5.9 μg  7%

Lipide și acizi grași

Nutrient UM %DZR
Lipide, total 1.63 g 3%
Acizi grași saturați, total 0.197 g 1%
Acizi grași mononesaturați, total 0.208 g
Acizi grași polinesaturați, total 0.767 g

Proteine și amino acizi

Nutrient UM %DZR
Proteine 10.34 g 21%
Triptofan 0.108 g
Treonină 0.289 g
Izoleucină 0.208 g
Leucină 0.563 g
Lizină 0.286 g
Metionină 0.153 g
Fenilalanină 0.435 g
Tirozină 0.2 g
Valină 0.317 g
Arginină 0.454 g
Histidină 0.189 g
Alanină 0.405 g
Acid aspartic 0.56 g
Acid glutamic 2.294 g
Glicină 0.416 g
Prolină 0.804 g
Serină 0.458 g

Alte informații

Nutrient UM %DZR
Apă 10.6 g
Cenușă 1.57 g

Beneficii ale consumului de secară

Întărește sistemul imunitar

Întărește sistemul imunitar

– chiar dacă secara nu este la fel de bogată în seleniu ca și nucile braziliene, totuși aceasta este o sursă excelentă de acest mineral esențial pentru sănătatea omului. Doar 100 grame de secară oferă 50% din necesarul de seleniu. Seleniul este un antioxidant puternic a cărui rol este să ”vâneze” și să neutralizeze radicalii liberi care prezintă pericole pentru sănătatea noastră. În plus, seleniul este implicat în sinteza antioxidantului principal al organismului uman – numit glutation peroxidază – care își desfășoară activitatea în fiecare din miliardele de celule ale corpului uman. Dacă dorești să afli mai mult despre seleniu, atunci te invit să citești articol: Seleniul – un antioxidant puternic!

Reduce riscul de boli cardiovasculare

Reduce riscul de boli cardiovasculare

– secara este o sursă excelentă de fibre alimentare. Un consum regulat de alimente bogate în fibre, cum sunt fulgii de secară, este foarte important pentru menținerea nivelului colesterolului în limite normale. Dieta modernă – care se bazează masiv pe produsele puternic rafinate și pe produsele de origine animală – este foarte săracă în fibre. Iar ca rezultat foarte mulți oameni nu reușesc să consume nici măcar jumătate din cantitatea zilnică recomandată de fibre, cu consecințele de rigoare. Beneficiile consumului de fibre nu se opresc aici, însă subiectul legat de fibre este unul destul de vast, prin urmare – pentru a-l aprofunda – te invit să citești: Fibrele – de ce sunt atât de importante pentru sănătate și vitalitate?

Ajutor în dieta

De ajutor în dieta de slăbire și de control a greutății

– dacă lupta cu kilogramele face parte din viața ta, atunci cu siguranță trebuie să iei în calcul includerea unor alimente preparate pe bază de secară integrală în meniul tău săptămânal. Secara este pe de-o parte săracă în calorii, iar pe de altă parte este foarte bogată în fibre. Ceea ce îți conferă un simțământ confortabil de sațietate. Iar un om care se simte sătul nu va alerga din 15 în 15 minute după o nouă gustare care să-i potolească nevoia de a mâncă.

Bun pentru diabetici

– prezența bogată a fibrelor din secară previne fluctuația nesănătoasă a glicemiei din sângele diabeticilor, ajutându-i astfel pe diabetici să evite hiperglicemia.

Datorită conținutului mare de fibră, de vitamina E și de seleniu, secara aduce beneficii multiple pentru sănătatea organismului, prin combaterea următoarelor boli: arteroscleroza și bolile inimii, constipația, previne cancerul de colon, hipertensiunea (datorită conținutului scăzut de sodiu, secara este recomandată persoanelor care suferă de hipertensiune sau celor cu regim fără sare).

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.